perjantai 30. marraskuuta 2012

White Christmas ?

 Mun joulumieli kasvaa aivan hirviällä vauhilla täällä nyt! Ensinnäkin, huomenna on virallisesti joulukuu, kaikkialla toitotetaan joulua, ilma on jo paljon kylmempi, ostin tänään joulukortteja ja laitoin ihan äsken joululaulut soimaan youtubesta... ja mikä parasta, Suomessa sataa lunta! :))
 Säälin niiiiiin kovasti niitä Etelä-Suomen raukkoja kun joutuvat lunta kattomaan - sehän voi vaikka tarkoittaa sitä että se lumi ei lähde ennen joulua pois ja sinne saatais valkonen joulu. Hyi, kuka haluaiskaan lunta marraskuussa kun se vois sataa sitten vasta myöhemmin, siinä vaikka päivää ennen joulua? Ehkä on kuitenkin kivempi kärsiä se "katastrofi" nyt kun pahimmassa jouluhuumassa. :)

(Nämä on taas sitten kirjoittajan mielipiteitä. "Julkaise"- nappia painanut ei ota kantaa mahdollisista mielensäpahoittajista...)
 Toinen ihana asia, joka tapahtui tänään, on se, että tänään oli vihoviimeinen päivä normaalin lukujärjestyksen mukaista koulua. Ensi viikko on ns. make-up week, jolloin on kaikki aiemmin "perutut" luennot. Mahtuuhan sinne sekaan yksi hermoja raastava tenttikin; totta kai, eihän sitä ihan turhaan Sciences Po:ssa olla! Vipalla viikolla on sitten virallisesti tenttiviikko, jolle mua on siunattu vain yhdellä tentillä. <3

 Mikä on hulluinta niin se, että nyt alkaa mun kolmanneksi viimeisin viikonloppu täällä! Ja raivostuttavinta on se, että mulla tulee olemaan maailman isoimmat ongelmat saada mun kamat täältä pois - tiedän sen vaikken oo vielä kokeillutkaan. Tähän ongelmaan sisältyy se, että oon löytäny aivan ihania joululahjoja, mutta hyvin vähän sellaisia, joita voin realistisesti kuskata takaisin, joten sorry, mutta mun joululahjat tänä vuonna on (taas) luusereita. :(

En tiedä pitäiskö mun olla iloinen vai huolestunut siitä, että oon kadottanu mun stressin tunteen. Se ei oo kovin hyvä, jos ajattelee, että kaks isointa tenttiä on vielä tulossa, joista toinen on tiistaina ja johon oikeasti pitäis päntätä - ja paljon. Mutta toisaalta se on hyvä, niin voin keskittyä nautiskelemaan ympäristöstä, vaikka se on viime aikoina lähinnä koostunutkin vaan koulumatkasta ja ruokaostosreissuista.





Oon tässä viime päivinä huomannut, että oon "oppinut" paljon uusia asioita täällä. Hyvä esimerkki on se, että pystyn juomaan espressoa jo ihan suht hyvillä mielin ja tositarkoituksella. Heh, okei... Usein kun tilaa espresson, saa jonkun suklaapalan tai keksin siihen kylkeen. ;) Mutta silti, maidoton ja tyrmistyttävän tuju kahvi ei oo oikeen ollu meitsin mieleen aiemmin.

 Toinen, ehkä vähän hassumpi asia on se, etten enää kiinnitä väkijoukkoon juuri mitään huomiota - musta on tullu yks kivikasvo muiden joukossa. Paitsi ne hetket, kun nään jotain tosi outoa niin tietty repeän nauramaan keskellä vilinää. Varmaan se ei olis pariisilaisetiketin mukaista, mutta eipä juuri kiinnosta. Tänä aamuna menin kouluun, ja joku vanhempi herra tummassa puvussaan ja trenssissään oli menossa töihin pyörällä. Keskellä valtavaa risteystä tämä herra aivan chillisti nojailee toinen jalka maassa siellä mopojen ja autojen keskellä ja odottaa että pääsisi kääntymään haluamaansa suuntaan. Autoja ja busseja viiletti molemmin puolin ja tööttäilijät ois voinu muodostaa vaikka torviorkesterin, mutta tätä herraa ei moinen hirveästi hetkauttanut. En tiiä, voin mää olla tulossa hulluksikin, mutta mua vähän hihitytti..

Tämä alin kuva on eiliseltä kahvitauolta - ei mahduttu sisälle, niin mentiin sitten ulos. En tiedä, onko ranskalaisilla joku vääntymä heidän sisäisissä lämpömittareissaan, mutta ei meillä juuri kavereita ollut tuossa ulkona, vaikkei mikään superkylmä ilma ollutkaan.

Tänään ajattelin vaihteeksi kokeilla ja lähteä tuulettumaan! En oo tainnu käydä ihan biletysmielessä ulkona sitten lokakuun alun, että oishan nyt ehkä jo korkea aika ulostautua, ennenku tulee lähtö! Saapa nähdä, onnistunko tässä yrityksessä.

I'll be home for Christmas - pitäkää huoli, että on lunta! :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti